VinMagazin: importator și loc de savurat vinuri
Winesday App caută permanent locuri dedicate iubitorilor de vin, iar astăzi avem bucuria de a-ți prezenta proiectul Wine Advisor - VinMagazin, un magazin de vinuri dichisit ce are showroom situat în Bucureșți între Piața Română și Piața Victoriei.
Proprietarul acestuia, Mihai Vasile, are o carieră de 15 ani în lumea vinului, este fondatorul companiei Wine Advisor, distribuitor de importuri proprii unice și vinuri locale.
Am avut plăcerea de a sta de vorbă cu Mihai despre elementele diferențiatoare ale businessului său, iar în cele ce urmează redăm interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Proprietarul acestuia, Mihai Vasile, are o carieră de 15 ani în lumea vinului, este fondatorul companiei Wine Advisor, distribuitor de importuri proprii unice și vinuri locale.
Am avut plăcerea de a sta de vorbă cu Mihai despre elementele diferențiatoare ale businessului său, iar în cele ce urmează redăm interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Carmina Nițescu: Bună Mihai. Mă bucur să stăm astăzi de vorba și totodată să te vizitez la Vin Magazin, showroom situat în București pe Str. Gheorghe Manu nr.8.
Mihai Vasile: Bine ai (re)venit la noi, Carmina, e întotdeauna o plăcere să te revăd.
Carmina: Spune-mi te rog mai multe despre VinMagazin: când ați deschis, ce vinuri aveți în magazin și din ce țări.
Mihai: Zilele acestea împlinim 11 anișori de când s-a născut proiectul VinMagazin. A fost o continuare naturală a activității de blogger și critic de vinuri. Totodată avem 8 ani de importuri proprii din Franța, Spania, Italia, Portugalia, Germania, Argentina, Nouă Zeelandă și Australia.
Carmina: Care este elementul diferențiator al VinMagazin față de alte magazine de vinuri/importatori din București? Pentru ce vă cunoaște publicul în primul rând?
Mihai: Cred că suntem singurul importator cu magazin fizic din București, care face evenimente frecvente cu prezentări de produse noi, pe lângă magazinul online. Reușim să aducem vinuri din cele mai bune crame internațional direct pe masa consumatorului local, pasionat de diversitate și experiențe noi.
Carmina: Știu că mergi constant la crame din întreaga lume și totodată că faci parte din juriu în mai multe concursuri de vin. Cum ajută acest lucru activitatea Vin Magazin?
Mihai: Este fundația selecției noastre. Interacțiunea gustativă cu 5000 până la 10.000 de vinuri pe an în cadrul celor mai mari târguri și concursuri de profil constituie elementul definitoriu în diferențierea pe piață. Jurizez frecvent la Londra, Frankfurt, Bruxelles, Paris, ca să enumăr doar câteva din concursurile importante. În același timp înclin să păstrez o privire în detaliu pe piața locală, pentru că și de aici avem câțiva parteneri cu vinuri de nivel excepțional: La Sapata, Domeniul Bogdan, Lechburg, Via Sandu, Migdali, etc.
Carmina: Cum alegi vinurile pe care le imporți? Cât de des faci schimbări în portofoliul vinurilor?
Mihai: Alegerea e întotdeauna bazată pe calitatea vinurilor. Sigur că de multe ori nu este suficient, în ecuație intervenind parametri ca logistică, caracteristicile pieței noastre, aspectul produsului sau, evident – prețul. Schimbările sunt date tot de consumator – parcă nu mai suntem atât de fideli unor branduri, vrem experiențe noi mai des, căutăm nișe să ne fălim cu ele – deci mai des decât mi-aș dori sau decât acum 8-10 ani.
Carmina: Care este tipul de client care ajunge la VinMagazin? Există diferențe între cei care ajung în showroom și cei care cumpără din magazinul online?
Mihai: Sunt mai multe categorii, dar pot spune de la bun început că nu ne bazăm pe clientul venit “din stradă”, ci pe cel care știe deja ABC-ul vinului. Mulțumim celor care se ocupă de trasmiterea acestor elemente consumatorului și cred că te numeri printre ei. În online e doar o bătălie în prețuri, însă nu pot minimiza calea scurtă pe care o avem către consumator.
Carmina: Aveți și vinuri din România la VinMagazin. Spune-mi te rog despre selecția aceasta: cum alegeți cramele și vinurile din România?
Mihai: Dacă la început lucram cu 70 de producători români, din păcate numărul acestora s-a restrâns an de an. Teoria personală e că pe o piață autohtonă care absoarbe an de an toată producția nu există o concurență reală între crame, consecința fiind un nivel de calitate rudimentar – mă refer la vin, oameni, servicii. Am avut angajați provenind din industrie cu o “vastă experiență” care nu știau să deschidă calculatorul sau care
aveau ca unic tool de vânzare atingerea decision makerilor din horeca și a ospătarilor cu mici atenții. Așa că acum lucrăm doar cu cei care înțeleg mecanismele pieței, în complexitatea sa.
Carmina: Știu că organizați degustări de vin pentru că aveți spațiu dedicat acestora. Cât de des au loc acestea și de unde pot află cei interesati despre ele?
Mihai: E vorba de sesiuni de prezentare produse noi către revânzători sau client final pe care le facem periodic în spațiul propriu sau la diverși parteneri. Le comunicăm prin newsletter, social media și în curând prin aplicația Winesday.
Carmina: Mihai, îți mulțumesc pentru răspunsuri. Pe data viitoare!
Mihai: Vinul fie cu noi! 😊
Carmina Nițescu
Winesday.ro & Winesday App
Mihai Vasile: Bine ai (re)venit la noi, Carmina, e întotdeauna o plăcere să te revăd.
Carmina: Spune-mi te rog mai multe despre VinMagazin: când ați deschis, ce vinuri aveți în magazin și din ce țări.
Mihai: Zilele acestea împlinim 11 anișori de când s-a născut proiectul VinMagazin. A fost o continuare naturală a activității de blogger și critic de vinuri. Totodată avem 8 ani de importuri proprii din Franța, Spania, Italia, Portugalia, Germania, Argentina, Nouă Zeelandă și Australia.
Carmina: Care este elementul diferențiator al VinMagazin față de alte magazine de vinuri/importatori din București? Pentru ce vă cunoaște publicul în primul rând?
Mihai: Cred că suntem singurul importator cu magazin fizic din București, care face evenimente frecvente cu prezentări de produse noi, pe lângă magazinul online. Reușim să aducem vinuri din cele mai bune crame internațional direct pe masa consumatorului local, pasionat de diversitate și experiențe noi.
Carmina: Știu că mergi constant la crame din întreaga lume și totodată că faci parte din juriu în mai multe concursuri de vin. Cum ajută acest lucru activitatea Vin Magazin?
Mihai: Este fundația selecției noastre. Interacțiunea gustativă cu 5000 până la 10.000 de vinuri pe an în cadrul celor mai mari târguri și concursuri de profil constituie elementul definitoriu în diferențierea pe piață. Jurizez frecvent la Londra, Frankfurt, Bruxelles, Paris, ca să enumăr doar câteva din concursurile importante. În același timp înclin să păstrez o privire în detaliu pe piața locală, pentru că și de aici avem câțiva parteneri cu vinuri de nivel excepțional: La Sapata, Domeniul Bogdan, Lechburg, Via Sandu, Migdali, etc.
Carmina: Cum alegi vinurile pe care le imporți? Cât de des faci schimbări în portofoliul vinurilor?
Mihai: Alegerea e întotdeauna bazată pe calitatea vinurilor. Sigur că de multe ori nu este suficient, în ecuație intervenind parametri ca logistică, caracteristicile pieței noastre, aspectul produsului sau, evident – prețul. Schimbările sunt date tot de consumator – parcă nu mai suntem atât de fideli unor branduri, vrem experiențe noi mai des, căutăm nișe să ne fălim cu ele – deci mai des decât mi-aș dori sau decât acum 8-10 ani.
Carmina: Care este tipul de client care ajunge la VinMagazin? Există diferențe între cei care ajung în showroom și cei care cumpără din magazinul online?
Mihai: Sunt mai multe categorii, dar pot spune de la bun început că nu ne bazăm pe clientul venit “din stradă”, ci pe cel care știe deja ABC-ul vinului. Mulțumim celor care se ocupă de trasmiterea acestor elemente consumatorului și cred că te numeri printre ei. În online e doar o bătălie în prețuri, însă nu pot minimiza calea scurtă pe care o avem către consumator.
Carmina: Aveți și vinuri din România la VinMagazin. Spune-mi te rog despre selecția aceasta: cum alegeți cramele și vinurile din România?
Mihai: Dacă la început lucram cu 70 de producători români, din păcate numărul acestora s-a restrâns an de an. Teoria personală e că pe o piață autohtonă care absoarbe an de an toată producția nu există o concurență reală între crame, consecința fiind un nivel de calitate rudimentar – mă refer la vin, oameni, servicii. Am avut angajați provenind din industrie cu o “vastă experiență” care nu știau să deschidă calculatorul sau care
aveau ca unic tool de vânzare atingerea decision makerilor din horeca și a ospătarilor cu mici atenții. Așa că acum lucrăm doar cu cei care înțeleg mecanismele pieței, în complexitatea sa.
Carmina: Știu că organizați degustări de vin pentru că aveți spațiu dedicat acestora. Cât de des au loc acestea și de unde pot află cei interesati despre ele?
Mihai: E vorba de sesiuni de prezentare produse noi către revânzători sau client final pe care le facem periodic în spațiul propriu sau la diverși parteneri. Le comunicăm prin newsletter, social media și în curând prin aplicația Winesday.
Carmina: Mihai, îți mulțumesc pentru răspunsuri. Pe data viitoare!
Mihai: Vinul fie cu noi! 😊
Carmina Nițescu
Winesday.ro & Winesday App